Destaquem!!!

Conviure a l'Escola

 

 

Us presentem el projecte “Conviure a l’Escola”, un projecte educatiu de convivència fonamentat en l’autonomia com a eina per prevenir i resoldre conflictes.


Després d’anys d’experiència, vivint i  observant les relacions que s’estableixen dins el marc del menjador escolar, i vista la necessitat de generar un clima positiu per tal de construir una convivència democràtica dins d’aquest espai, neix aquest projecte amb la voluntat de donar eines i recursos al personal educatiu dels centres per facilitar la convivència a l’escola en el temps de migdia.

Difícilment, avui dia, trobem espais on el nen pugui socialitzar-se sense trobar en la figura adulta l’eix de l’activitat. El menjador escolar pot esdevenir un d’aquests espais, on l’educador faci funcions de guia i expert moral, que conjuntament amb els nens, ajudin a la construcció de valors propis i al respecte i evolució dels valors comuns.

On la participació i la convivència siguin un fet diferencial. 

Educar entenent que la consciència és una eina de treball que tot esser humà té i que li permet actuar davant els conflictes, desenvolupar un judici moral i saber què és correcte i què no, assolir una comprensió crítica i autoregular el seu comportament en funció del que un vol, però respectant els valors que ens fan ser persones.

El menjador escolar configura un espai/temps prou ampli per aprofundir en aspectes tan importants socialment com la convivència, un espai on es generen moltes emocions i que hem d’aprendre a gestionar-les de forma positiva.

Conviure a l’escola, es tracta d’imaginar un espai convivencial, inclusiu, que mitjançant la participació generi noves formes de relació entre els infants i educadors, i on l’aprenentatge i els processos que en faciliten el desenvolupament formin part de la mateixa acció educativa. Un menjador escolar on l’infant prengui responsabilitats envers ell mateix i el grup.

Una participació guiada, on s’entén l’educació com un procés de construcció que neix i té el seu sentit en la col·laboració, la corresponsabilitat i l’adquisició de capacitats morals i guies de valor rellevants en el seu grup social.

El joc i el temps de lleure són una magnífica oportunitat perquè els nens aprenguin i construeixin la seva identitat moral,  de forma recíproca els seus educadors, de forma extensiva la seva escola i la societat. 

Un temps de lleure com a lloc per desenvolupar la ciutadania, la humanització, i com a centre de pràctica activa d’aquesta mateixa. 

Una aprenentatge democràtic que mai s’imposa sinó que es construeix. Una norma que no s’imposa sinó que es consensua. Un menjador convivencial, acollidor i afectuós, on el clima relacional tingui un caràcter positiu i l’empoderament  esdevingui realitat.

 

 

 

El projecte educatiu ‘Servim-nos com a casa’ transforma els menjadors escolars en espais per adquirir bons hàbits alimentaris i d’autonomia

 

  • La iniciativa de l’empresa 7 i TRIA dóna autonomia als nens i nenes que assumeixen responsabilitats i adquireixen bons hàbits alimentaris en el moment del menjador escolar
  • Aquest curs 2016-2017 la nova metodologia funciona amb èxit amb 7.000 alumnes de trenta escoles i s’estudia portar el projecte a més centres

 

El projecte educatiu Servim-nos com a casa neix per ajudar a transformar els menjadors escolars en una escola de salut en què s’adquireixen bons hàbits alimentaris. La iniciativa, implantada en fase de proves, per l’empresa 7 i TRIA a trenta escoles de Catalunya des del curs passat, continua creixent a noves escoles aquest curs 2016-2017. Servim-nos com a casa és un nou projecte educatiu que es fonamenta en el fet que els nens i nenes se serveixen a si mateixos o entre ells en l’espai de menjador escolar. Aquest hàbit potencia el procés de creixement i adquisició d’autonomia dels infants en el moment de l’àpat creant un espai d’aprenentatge, convivència i participació on els nens i nenes són els actors principals de l’acció educativa. La proposta cerca un menjador més participatiu on en l’actualitat 7.000 nens i nenes de Catalunya, a més de gestionar el seu temps de lleure, són actius en la gestió del seu àpat diari.

Autonomia i relació social

La iniciativa ajuda els infants a tenir un major benestar emocional perquè esdevenen protagonistes de l’acció educativa del menjador escolar. En primer lloc perquè servint-se ells mateixos guanyen en autonomia i en segon lloc es fomenta la cohesió de grup i es potencia la relació amb els companys i companyes. El projecte funciona amb èxit a tots els centres en què s’aplica i compta amb la implicació de l’equip de monitoratge i de cuina, l’escola i la família, que són tots i cadascun d’ells una part activa de l’engranatge. Els infants estan acompanyats en aquest temps d’aprenentatge en què els monitors i els equips de cuina passen a ser referents i els orienten.

 

 

 

Punt de partida

L’any passat l’Agència de Salut Pública de Catalunya va presentar el document Acompanyar els àpats dels infants. Consells per a menjadors escolars i per a les famílies, que va tenir un ampli ressò en el sector de l’educació. Des de l’empresa 7 i TRIA es van recollir les propostes del document i s’ha treballat amb nutricionistes i pedagogs per donar forma al projecte Servim-nos com a casa. La iniciativa s’articula a partir de la pedagogia invisible que treballa de forma implícita aquells actes que, sense adonar-nos-en, comporten l’aprenentatge de continguts, procediments i actituds i la pedagogia de l’exemple com a eina que posa l’accent en l’actitud i en la comunicació de l’educador com a referent per assolir la seguretat afectiva que necessiten els infants.

 

Benvolgudes famílies,

Aquest és un espai de consulta, sobre els àpats dels vostres fills i filles

A l'enllaç (imatge del plat) hi trobareu l'accés per a descarregar-vos la revista trimestral que a part de recollir els menús podreu trobar-hi diferents articles relacionats amb l'alimentació i l'educació, així com l'accés a descarregar-vos els menús i les seves derivacions.

 

 

Bon profit!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

es de 7 i Tria, creiem que el menjador escolar ha d'apostar per un servei integral que englobi des de contractació, gestió i seguiment de l'equip de monitoratge, de l'equip de cuina i la gestió pròpia del servei.
La contractació pot ser:

 




L'acte de menjar i seure a taula en col·lectivitat forma part del procés educatiu dels infants. 7 i Tria es fa ressò dels canvis soferts en la nostra societat i proposa un temps de migdia on el nen/a sigui l’eix fonamental del servei, tot tenint en compte la col.laboració amb les families i amb la línea pedagógica del centre.

La nostra és una tasca conjunta, on tots participem per tal d’oferir al nen/a una nutrició equilibrada i un desenvolupament personal autònom.



Des de 7 i Tria, apostem per un projecte pedagògic emmarcat dins de tres àrees d'intervenció educativa :

  • Àrea de nutrició i dietètica: alimentació
  • Àrea de socialització: hàbits, normes i valors
  • Àrea de lleure i oci: jocs i activitats
a

C/ Carretera de Barcelona, 83
08740 Sant Andreu de la Barca
Baix Llobregat

Tel. 93 682 10 43
Correu electrònic: Aquesta adreça electrònica s'està protegint contra robots de correu brossa. Necessiteu que el JavaScript estigui habilitat per a mostrar-la

Empresa certificada per a les activitats de:

  • Disseny i desenvolupament de projectes educatius i d’alimentació
  • Gestió i prestació de serveis de cuina i càtering
Scroll to top
Fem servir cookies per millorar la nostra plana WEB i la vostra experiència fent-la servir. Al navegar per ella, comprenem que accepteu l'ús que fem de les cookies. Més informació.